Едва 32 % от родителите у нас се интересуват дали купуваните от тях детски дрехи, играчки и пособия отговарят на стандартите за качество. В условията на икономическа криза много популярно е станало търсенето и предлагането на детски стоки „втора употреба", отчетоха от ръководството на една от българските фирми-производители на детски продукти. Фирмата е спонсор на 13-тата кампания „Бебе на годината", организирана от списание „Девет месеца". Първото бебе на 2012-та година е малката Василена Самарова от Благоевград, която се е родила една минута след полунощ. Последното бебе, родено през изминалата година, се казва Янко Шарков и е от Пазарджик.
Близо половината от домакинствата у нас пазаруват по електронен път, а много от родителите посещават интернет сайтове за детски стоки втора употреба. В един от сайтовете могат да се видят над 150 хиляди оферти за детски продукти, разказа Иван Илчев, представител на фирма производител на детски стоки. Родителят трябва да има достатъчно информация дали те са качествени и безвредни, особено за новородените, допълни Илчев: „Не всички продукти втора употреба се складират правилно, се държат правилно. Имали сме много случаи, в които колички на две, на три години са били оставяни на пряка слънчева светлина, или пък са били държани на влажни места, и след което те са абсолютно противопоказни за детето".
Организаторите на кампанията "Бебе на годината" прогнозираха намаляваща раждаемост през 2011-та година, като по първоначални данни броят на новородените е намалял с около 6000 спрямо 2010-та. В края на март Националният статистически институт официално дава окончателните резултати.
Победителите в тазгодишната кампания ще бъдат орисани и ще получат своите подаръци на 21-ви януари.