Възможностите за електронно обучение по български език бе тема на конференция за развитието на българските неделни училища, в която участва министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Форумът, организиран от Асоциация „Малага-България“, събра представители на училища от Великобритания, Канада, Австрия, Германия, Кипър, Украйна и Испания.
Министър Вълчев посочи, че електронно обучение е начин за разширяване на обхвата на учениците. Ще има и обучение на учителите, което ще им позволи да подготвят по-добре учениците за сертифициране на компетентностите им по „Български език и литература“ по общата европейска езикова рамка.
Училищата, които увеличават броя на учениците в друго населено място, откриват обучения на втори и трети адрес, провеждат тестове за сетрифициране на знанията по български език и увеличават броя на децата в подготвителна група, получават допълнителни средства от българската държава.
Създава се и възможност за подготовка на кандидат-студенти за прием в български висши училища по български език и литература, по история и география на България. Във форума участваха представители на ИТ фирми от България, които предоставят възможности за електронно обучение в чужбина, както и преподаватели от Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и ПУ „Паисий Хилендарски“.
Министър Вълчев отбеляза колко е важно чрез езика, традициите и културата да се съхрани обичта към България. По думите му това е особено полезно за родените в друга държава. Затова и МОН подпомага както обучението по роден език, история и география, така и часовете по родолюбие, свързани със съхраняване на националната идентичност.
11 105 438 лева е отпуснала българската държава за 362 неделни училища. В Испания те са 50 и ги посещават 3500 деца. Близо 2 млн. лева от бюджета на просветното министерство се отделят за обучението и дейностите по фолклор и родолюбие за училищата в Испания тази година.
Министър Вълчев посочи, че електронно обучение е начин за разширяване на обхвата на учениците. Ще има и обучение на учителите, което ще им позволи да подготвят по-добре учениците за сертифициране на компетентностите им по „Български език и литература“ по общата европейска езикова рамка.
Училищата, които увеличават броя на учениците в друго населено място, откриват обучения на втори и трети адрес, провеждат тестове за сетрифициране на знанията по български език и увеличават броя на децата в подготвителна група, получават допълнителни средства от българската държава.
Създава се и възможност за подготовка на кандидат-студенти за прием в български висши училища по български език и литература, по история и география на България. Във форума участваха представители на ИТ фирми от България, които предоставят възможности за електронно обучение в чужбина, както и преподаватели от Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и ПУ „Паисий Хилендарски“.
Министър Вълчев отбеляза колко е важно чрез езика, традициите и културата да се съхрани обичта към България. По думите му това е особено полезно за родените в друга държава. Затова и МОН подпомага както обучението по роден език, история и география, така и часовете по родолюбие, свързани със съхраняване на националната идентичност.
11 105 438 лева е отпуснала българската държава за 362 неделни училища. В Испания те са 50 и ги посещават 3500 деца. Близо 2 млн. лева от бюджета на просветното министерство се отделят за обучението и дейностите по фолклор и родолюбие за училищата в Испания тази година.