Около 4 000 000 обаждания са постъпили на спешния телефон 112 през 2009 година, съобщи Стоян Граматиков, главен директор на националната система 112. По думите му все повече българи използват номер 112, когато имат нужда от спешна помощ при бедствия, аварии и катастрофи. Досегашните центрове за спешно реагиране ще бъдат преструктурирани в областни центрове, където ще работят съвместно диспечери от спешна помощ и от МВР.
Телефонен номер 112 работи денонощно, като за 24 часа дежурните оператори приемат близо 11 000 сигнала за спешни случаи. "Важна е информацията за местонахождението на нуждаещия се от помощ, за да бъде открит навреме от съответните служби. Що се отнася до пътни инциденти извън градовете, тази информация е особено полезна, тъй като обхватът на клетката, която прихваща абоната, засича точно определен обсег от пътното платно, което е лесно за откриване от службите", обясни Стоян Граматиков.
"За да бъде осигурена адекватна реакция при сигнали, подадени на чужд език, всяка смяна на телефон 112 разполага със служители, говорещи английски, немски и френски език", допълни Граматиков и обясни, че софтуерът на системата позволява с едно кликване на съответния модул повикването да бъде пренасочено към друго оператор, който владее съответния език. "Това не влияе на начина и на скоростта на обслужване на инцидентите", увери Граматиков.