"Бензиновите автомобили са по-уязвими при преминаването на годишен технически преглед и с дигитализацията повече не са възможни технически грешки или манипулации на данните", обясни в "Денят започва" Румен Дунев - автомобилен експерт и собственик на пункт за ГТП.
Само за 3 дни: 79 коли не минаха технически преглед след новите правила
Една част от автомобилите наистина имат проблеми, заради които не могат да преминат през прегледа, допълни той. Той раздели "проблемните" коли на три групи.
Първата група от автомобили са много нови автомобили, които заради некачествени горива, не могат да преминат преглед;
Втората група е на амортизираните автомобили. При тях, освен че харчат бензин, харчат и много масло, просто CO-ото е много висок и затова не могат да преминат през ГТП;
В третата група влизат МПС-тата, при които бензиновият двигател работи добре, но имат проблеми с изпускателната система - липсва катализатор или има пропуски в самата система.
Румен Дунев подчерта, че това, че един автомобил не може да мине ГТП не е "някаква страшна драма", тъй като той може да отстрани неизправностите и държавата, допълни той, трябва да даде време на шофьорите да въведат в изправност своите автомобили.
"В дългосрочен период затягането на мярката по дигитализацията на ГТП, ще се отрази в пътната безопасност", уточни Дунев.
Критериите, по които се изготвя ГТП, са едни и същи, и са синхронизирани с Европа. Според него въпреки че автомобилният парк на България е доста застаряващ, все пак се поддържа по някакъв начин и не е в окаяно състояние.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Само за 3 дни: 79 коли не минаха технически преглед след новите правила
Една част от автомобилите наистина имат проблеми, заради които не могат да преминат през прегледа, допълни той. Той раздели "проблемните" коли на три групи.
Първата група от автомобили са много нови автомобили, които заради некачествени горива, не могат да преминат преглед;
Втората група е на амортизираните автомобили. При тях, освен че харчат бензин, харчат и много масло, просто CO-ото е много висок и затова не могат да преминат през ГТП;
В третата група влизат МПС-тата, при които бензиновият двигател работи добре, но имат проблеми с изпускателната система - липсва катализатор или има пропуски в самата система.
Румен Дунев подчерта, че това, че един автомобил не може да мине ГТП не е "някаква страшна драма", тъй като той може да отстрани неизправностите и държавата, допълни той, трябва да даде време на шофьорите да въведат в изправност своите автомобили.
"В дългосрочен период затягането на мярката по дигитализацията на ГТП, ще се отрази в пътната безопасност", уточни Дунев.
Критериите, по които се изготвя ГТП, са едни и същи, и са синхронизирани с Европа. Според него въпреки че автомобилният парк на България е доста застаряващ, все пак се поддържа по някакъв начин и не е в окаяно състояние.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня