/ ThinkStock/Getty Images
95 процента от виното у нас е родно производство
100526
95 процента от виното у нас е родно производство
  • 95 процента от виното у нас е родно производство
95 процента от виното, което пием у нас е родно производство. Това обясни на празника на винарите и лозарите директорът на изпълнителната агенция по лозата и виното Красимир Коев.
 
Той отчете и ръст в износа на българско вино зад граница, както и повишеното търсене на родния алкохол в скъпи курорти по света. Днес почитаме Св. Трифон Зарезан, датата е определена и за празник на лозарите и винарите.
 
В страната ни се консумира почти 100 процента българско вино, обясни директорът на изпълнителната агенция по лозата и виното.
 
"Традиционно, последните 7-8 години на българския пазар се консумира между 110 и 120 литра вино. 111, 112,113 - това го консумираме ние, гражданите на България, и чужденците, които ни посещават през цялата година - било по работа, било туризъм. Това са количества, които са достатъчно добри за нашата страна, имайки предвид факта, че само 5 милиона от тези 110 или 120 милиона, само 5 млн. литра е виното, което е с произход извън България. Т.е. над 95% от виното, което се консумира в страната, е българско, което без административни санкции или каквото и да е било друго, е единствено и само на конкурентна основа. Българските вина са хегемон. Правя препратка към темите, които са били през годината за търговски вериги, че българската продукция от други суровини, било млечни, месни, изостава като проценти спрямо вноса. Тук можем да бъдем съвсем спокойни и да се радваме, че нашето вино е 95% от това, което се предлага по нашите обекти", заяви Красимир Коев.
 
Страната ни продължава да изнася вино в топ дестинации по цял свят:

10 винени дестинации, които да посетите в месеца на любовта (СНИМКИ)
 
"За износа, традиционно в България е около 60 милиона литра се върти износът на страната. 60-62 милиона, в този диапазон. Общо взето увеличаваме на дадени пазари количествата, които изнасяме като литри спрямо предходна година, на други места ги намаляваме. В зависимост от това кой за това високо качество на виното ни дава по-висока цена. Нашето вино не само като завоювани златни отличия, но и като качество най-вече, оценено от самите потребители. Тяхното търсене обуславя по-големите количества, които изнасяме, се предлага на високи цени, на достъпни места във всички големи търговски вериги."
 
Сред местата, на които изнасяме българско вина са топ ресторанти в Япония и САЩ.