20 киоск терминала - за улеснение на клиентите на НАП
20 киоск терминала - за улеснение на клиентите на НАП / netinfo

В офисите на териториалната дирекция на Националната агенция за приходите/НАП/ в София са инсталирани 20 киоск терминала, съобщиха от агенцията.

Съвременните устройства дават възможност на гражданите бързо и лесно да получат информация за адресите и телефоните на териториалните дирекции в страната, за техните актуални банкови сметки, както и да научат кодовете за вид плащане за различните видове данъци и осигурителни вноски.

Чрез устройствата клиентите на агенцията могат да направят и справка в класификатора на дейностите, в регистъра по ДДС. За целта е необходимо да се въведе Булстат или име на фирмата.

На терминалните устройства може да се прочете актуална информация за срокове и начини за подаване на декларации и плащане на данъци и осигуровки. Клиентите на приходната администрация могат да видят и образователните филми на НАП, даващи информация по редица важни за тях въпроси.

Най-често използваната опция на киоск терминалите е проверката на здравния статус. След въвеждане на ЕГН лицата получават информация за липса или наличие на задължения, свързани със здравните им осигуровки.