По думите на Мира Янова очевидно тази информация е нужна на хората с професионална ориентация. Над 50 на сто от представителите на местната власт, бизнеса и неправителствените организации намират бързо необходимата информация. Общественото мнение не просто знае много малко, но и няма интерес да научи, обясни Янова.
Бенефициентите по структурните програми и кохезионния фонд се вълнуват най-вече от това как се финансират проектите, като си набавят нужната информация главно чрез интернет, докато общественото мнение разчита основно на телевизия и радио.
Според данните от проучването е нараснал делът на общините при разработването на проекти с 24 пункта. През ноември миналата година 40 на сто от тях са имали готови проекти, през април тази година вече са достигнали 50 процента. Представителите на малкия и среден бизнес остават много назад, посочи Мира Янова. Янова изтъкна, че една от групите групи, с които се работи „най-трудно и информираността и заинтересоваността са най-ниски е малкия и среден бизнес. За съжаление той остава много назад от другите целеви групи в обществото”.
Пред вицепремиера Меглена Плучгичева и журналисти бяха представени промените в интернет страниците на седемте оперативни програми на страната ни. По тях е работено два месеца и половина.