Volkswagen
Volkswagen / БГНЕС
Автомобилният концерн Volkswagen отлага решението за изграждане на завод в Турция на фона на турската операция в Сирия, съобщава Handelsblatt, позовавайки се на свои източници.

Концернът преговаря с турската страна за изграждането на завод в близост до град Измир. След началото на турската операция в Сирия обаче ръководството на VW не бърза да подписва договора за строителство, отбелязва изданието.

Volkswagen регистрира фирма в Турция

"Ние наблюдаваме ситуацията с голяма предпазливост", заяви говорител на Volkswagen пред Handelsblatt.

На 9 октомври турският президент Реджеп Ердоган обяви началото на операция „Извор на мира” в Северна Сирия срещу Кюрдската работническа партия и терористичната група ИДИЛ.

В новия завод в Маниса, разположен близо до пристанището Измир, е запланувано да се произвеждат новите модели „Пасат” и „Шкода Супърб”. Фолксваген ще инвестира в завода 1 милиард евро. С планираните 4000 служители, след 2022 г. заводът трябва да произвежда 300 000 автомобила годишно. За целта „Фолксваген” регистрира дъщерна фирма в Маниса с капитал от 150 милиона евро.

Борисов пред „Ханделсблат”: България продължава да се бори за завода на Volkswagen

България предлагаше на VW голяма индустриална зона извън София, близо до летището. Теренът на бившия металургичен завод принадлежи на българската „Първа инвестиционна банка” и австрийската компания за недвижими имоти „Соравиа” (Soravia). Българският министър-председател Бойко Борисов обеща да покаже на VW, че ще бъде „най-лоялния партньор на най-големия автомобилен гигант в света”. Премиерът се позова на доброто местоположение за германските инвеститори и много ниските данъци.

Автомобилната индустрия е един от малкото процъфтяващи сектори в България. Според автомобилната асоциация Automotive Cluster България, 65 000 служители в 220 производствени предприятия генерират оборот от 5 милиарда евро. Най-известните инвеститори включват автомобилни доставчици като Magna, Grammer, Festo или Kostal. В страната се произвежда софтуер за Мерцедес - Бенц или спирачки за Порше. Според експерти, автомобилната индустрия България генерира около 10 % от брутния вътрешен продукт.
БГНЕС