Не се предвиждат съкращения в железниците към момента, увери изпълнителният директор на БДЖ Чавдар Трендафилов. Ако се има нещо предвид, това е административна реформа, която би подобрила взаимовръзките между отделните звена, коментира той пред БНТ.
„Предишното ръководство е имало своя визия за управлението на компанията. Тук по-важно в случая е да се оцени каква дейност трябва да се върши, по какъв начин би следвало да се извършва тя, доколко е технически обезпечена и от там да се стигне до числеността и необходимия състав, който да върши работата", каза Трендафилов. Според него не е постигнат оптималният брой хора, тъй като и в момента БДЖ не може да изпълнява плановете, които е предвидило за тази година – обемите на превозите са различни от това, което се е очаквало и към момента тече проверка доколко и по какъв начин се извършват дейностите в железниците, за да се определят съответно и нужните хора, с каква квалификация да са те и така нататък.
Трендафилов каза, че диалогът с кредиторите на компанията е много интензивен, те участват в кредитния съвет създаден по инициатива на транспортния министър в служебното правителство Кристиян Кръстев и според шефа на железниците има напредък и вече са постигнати определени договорености.
Според новия изпълнителен директор на холдинга при всички случаи подобряването на ситуацията в БДЖ трябва да стане с подкрепата на държавата и трябва да се реши по какъв начин железниците да продължат да съществуват и да изпълняват задълженията си. Той уточни, че формата на помощ едва ли ще бъде пряко наливане на пари, тъй като според евроизискванията това би трябвало да мине през нотификация.
Процедурата за приватизация на товарните превози в БДЖ е отложена по искане на участниците в нея, като последно са фиксирани датите 26 април за внасяне на депозита за участие и 29 април за внасяне на конкретните предложения, каза Трендафилов, като уточни, че раздържавяването е в компетенциите на Агенцията за приватизация.
Спалните вагони от Турция са пристигнали, преминали са изпитанията и лицензионната процедура и всички сертификати и нужни документи са налице, каза още новият шеф на БДЖ. След кратък период на пробна експлоатация, която е задължителна, ще може да започнат да се движат по българските железни пътища още в началото на следващия месец.