Утвърдиха нови изисквания към рекламата на пенсионните фондове
Утвърдиха нови изисквания към рекламата на пенсионните фондове / netinfo

Нови изисквания към рекламните и писмените информационни материали на пенсионните фондове и на пенсионно-осигурителните дружества утвърди Комисията за финансов надзор. Те влизат в сила от 1 октомври, съобщиха от институцията.

Според промените при оповестяване на инвестиционните резултати пенсионно-осигурителните дружества са длъжни да предоставят информация и за равнището на инвестиционния риск. Всяко оповестяване на инвестиционни резултати на пенсионните фондове трябва да бъде придружено с информация, че не се гарантира положителна доходност и стойността на дяловете може да се понижи.

В изискванията се регламентира възможността, когато пенсионно-осигурително дружество рекламира дейността си или оповестява постигнатите резултати при управление на пенсионен фонд, да ги съпоставя с тези на други пенсионно-осигурителни дружества и управляваните от тях пенсионни фондове. Дружеството може да прави това само ако се представят съответните условия и данни за целия пенсионно-осигурителен пазар за същия период.

Не се допуска сравняване на предлаганите условия за пенсионно осигуряване и постигнатите резултати на едно пенсионно-осигурително дружество с тези на отделни, избрани от него дружества.