Отпадането на неефективни влакове ще залегне в стратегията за развитие и стабилизиране на железницата и ще бъде в сила в графика за движение за следващата година. За да се подобри състоянието на БДЖ, е необходимо да се направят инвестиции за купуване на нов подвижен състав, защото само чрез повишаване на качеството могат да бъдат привлечени пътници от средната класа, които в момента предпочитат автобусния транспорт.
Стратегията за развитие за БДЖ ще включва мерки за стабилизиране на железницата. Част от тях са отпадане на неефективните влакове, които превозват малко пътници, каза директорът на "Пътнически превози" Димитър Костадинов.
„Ще се опитаме да отпаднат, за да можем да засилим там, където има необходимост. Има места, където имаме нужда от допълнителни вагони, а ние използваме неефективно ресурса, возейки влакове в неефективни участъци", каза той.
Според директора на БДЖ Владимир Владимиров, за да бъде железницата конкурентна на автобусния транспорт, трябва да се обнови подвижният състав. Това би могло да стане в рамките на седем години, ако се отделят необходимите средства.
За да бъде една железопътна компания конкурентоспособна, има три основни фактора: първият е да има бързи скорости; вторият - да има удобни превозни средства; третият - цените да бъдат съобразени със съответните клиенти, тоест с търсенето, обясни шефът на железопътния холдинг.
По думите на Владимиров държавната железница е доста изостанала по първите два критерия в сравнение със средноевропейските жп превозвачи. Цената е ниска и БДЖ не успява да привлече среден клас клиенти, които предпочитат да пътуват с автомобил и автобус, допълни той.
От БДЖ съобщиха, че през тази година не се предвижда повишаване на цената на билетите.