Сивият сектор в ремонтите на автомобили достига 80%, каза Емил Германов, председател на сдружение Съюз на автосервизите. В страната има приблизително 5300 автосервиза. Причините за големия сив сектор в бранша е липсата на нормативна база и силно опорочения контрол, посочи той.
Много от автосервизите работят без никакви договори и условия за безопасност. Цените при тях са два- три пъти по-ниски, защото не плащат никакви данъци и осигуровки. За да се доближат до цените на нелегалните сервизи, се налага регистрираните обекти да правят компромиси с качеството, каза Емил Германов.
Държавата и общините не желаят да се занимават със сивата икономика при дейността на автосервизите, каза Германов.
В началото на 2017 г. в страната са били регистрирани над четири милиона автомобила. От тях, на възраст над десет години, са около 3,5 милиона. Броят на старите автомобили се увеличава, защото годишно се регистрират повече от 200 000 стари коли и едва 30-тина хиляди нови, каза Германов. Той посочи, че подкрепя идеята, да се забрани вноса на леки коли, които са по-стари от десет години.
Много от автосервизите работят без никакви договори и условия за безопасност. Цените при тях са два- три пъти по-ниски, защото не плащат никакви данъци и осигуровки. За да се доближат до цените на нелегалните сервизи, се налага регистрираните обекти да правят компромиси с качеството, каза Емил Германов.
Държавата и общините не желаят да се занимават със сивата икономика при дейността на автосервизите, каза Германов.
В началото на 2017 г. в страната са били регистрирани над четири милиона автомобила. От тях, на възраст над десет години, са около 3,5 милиона. Броят на старите автомобили се увеличава, защото годишно се регистрират повече от 200 000 стари коли и едва 30-тина хиляди нови, каза Германов. Той посочи, че подкрепя идеята, да се забрани вноса на леки коли, които са по-стари от десет години.