Българите смятат да намалят поне с един броя на подаръците, които ще купят по Коледа и Нова година. Данните са от електронно проучване на популярен сайт у нас за сравнение на цени и онлайн търговия.
Изследването показва, че българските домакинства планират за подаръци средно по 250 лева, което е с 4 на сто спад на разходите в сравнение с миналата година. Най-много потребители - 33 на сто от отговорилите на електронната анкета, са готови да отделят от 100 до 200 лева. Това означава, че покупките на човек ще са от 18 до 36 лева, като сред най-предпочитаните стоки са посочени дрехи, електроника, козметика и детски видео игри, пише БТА, като се позовава съобщение за изследването.
От запитаните само 5 на сто имат нагласа да похарчат от 500 до 1000 лева за подарък, а над тази сума - други 2 на сто. Независимо от размера на разходите, които ще бъдат направени, мнозинството българи - 89 на сто от потребителите на сайта декларират, че няма да вземат потребителски кредит или заем за коледното пазаруване. На обратното мнение са само 3 на сто от анкетираните, като техният брой намалява наполовина в сравнение с 2011 г.
Тенденцията за тази година показва растяща роля на Интернет като основен източник на информация за асортименти и цени, както и на готовността за пазаруване онлайн.
Сега 10 на сто по-малко българи са готови да обикалят по магазините, а процентът на планиращите покупка по електронен път спрямо 2011 г. се е увеличил с рекордните 32 на сто. Промяната в нагласите се дължи основно на: избягването на опашки по празниците, богатия избор на стоки в Интернет, както и по-ниските цени при онлайн покупка спрямо традиционните магазини, показва проучването. Според него потребителите в мрежата тази година търсят повече домашна техника и мобилни телефони, отколкото часовници и бижутерия. Отделно мъжете се насочват главно към електрониката, докато жените предпочитат дрехите и детските видео игри.
Като цяло анкетираните в сайта декларират, че при избора на подарък за Коледа и Нова година се ръководят от конкретните нужди на техните роднини, приятели и познати. Въпреки, че за 67 на сто от потребителите качеството продължава да има определящо значение, 10 на сто повече българи са заявили, че за тях най-важна сега е цената на съответния подарък.