В средата на март CarMarket.bg научи от първа ръка, че за началото на април се подготвя посещение на китайска делегация у нас, водена от Ксие Киан (Xie Qian), генерален мениджър на Dongfeng за Европа.
Целта на посещението в страната ни трябваше да е за „проучване на инвестиционния климат в България за строеж на завод на Dongfeng”. Това ни сподели Юлиян Чибишев, който стои начело на родното представителство на Voyah. Същият организираше визитата и водеше преговори по нея в течение на месеци.
Такава визита нито се осъществи, нито някоя държавна институция се заинтересува от нея, а шансовете, ако тогава изглеждаха нищожни, сега са направо нулеви, след като китайският гигант Dongfeng явно ще се спре на Италия за първия си завод в Европа.
Това става ясно от италиански източници, запознати с преговорите, пише Automotive News.
Преговорите между Италия и китайската компания са част от усилията на италианското правителство за привличане на друг голям автомобилен производител в страната.
Потенциалната сделка може да включва и други ключови инвеститори, включително италиански компании от сектора за резервни части.
Правителството на италианския премиер Джорджия Мелони иска да увеличи местното производство на автомобили до 1,3 милиона годишно, от под 800 000 през 2023 г.
Италия преговаря и с други големи автомобилни производители, включително китайската Chery Auto, за потенциални инвестиции в страната.
Тук ще отбележим само, че Джорджа Мелони само преди дни се прибра от Китай, откъдето бяха дадени силни заявки за затопляне на връзките между двете страни.
Целта на посещението в страната ни трябваше да е за „проучване на инвестиционния климат в България за строеж на завод на Dongfeng”. Това ни сподели Юлиян Чибишев, който стои начело на родното представителство на Voyah. Същият организираше визитата и водеше преговори по нея в течение на месеци.
Такава визита нито се осъществи, нито някоя държавна институция се заинтересува от нея, а шансовете, ако тогава изглеждаха нищожни, сега са направо нулеви, след като китайският гигант Dongfeng явно ще се спре на Италия за първия си завод в Европа.
Това става ясно от италиански източници, запознати с преговорите, пише Automotive News.
Преговорите между Италия и китайската компания са част от усилията на италианското правителство за привличане на друг голям автомобилен производител в страната.
Потенциалната сделка може да включва и други ключови инвеститори, включително италиански компании от сектора за резервни части.
Правителството на италианския премиер Джорджия Мелони иска да увеличи местното производство на автомобили до 1,3 милиона годишно, от под 800 000 през 2023 г.
Италия преговаря и с други големи автомобилни производители, включително китайската Chery Auto, за потенциални инвестиции в страната.
Тук ще отбележим само, че Джорджа Мелони само преди дни се прибра от Китай, откъдето бяха дадени силни заявки за затопляне на връзките между двете страни.