Сделката за „Градски транспорт”-Пловдив не върви по план
Сделката за „Градски транспорт”-Пловдив не върви по план / netinfo
Купувачът на „Градски транспорт”-Пловдив Ангел Батаклиев получи днес 30-дневен срок да изпълни задължението си по приватизационен договор да инвестира във фирмата 60 нови автобуса и предупреждение от Надзорния съвет на Пловдивската общинска агенция за приватизация (ПОАП), че ако не го направи, ще бъде пристъпено към разтрогване на сделката. Макар рейсовете да са по линиите на превозвача и инвестицията е налице, тя е на приватизираното дружество, а не на неговия приватизатор, обясни единодушната позиция на надзорниците изпълнителният директор на ПОАП Чавдар Марев.

Лизинговите вноски на новите превозни средства се плащат от „Градски транспорт”, а не от купувача „Транс сити” на Ангел Батаклиев, а като кредитор на дружеството той може да си прибере автобусите, коментира председателят на надзора Дани Каназирева (ГЕРБ). Транспортната фирма е задлъжняла с около 13 млн. лева на новия си мажоритарен собственик, което влошава финансовото й състояние, добави надзорникът Николай Караиванов (СДС). Слави Георгиев (ВМРО) бе лаконичен, че той и колегите му са изпълнили закона.

Надзорът обоснова решението си с практика на Върховен касационен съд и цитира негови решения от 2007 година, според които инвеститорът трябва да влага собствени средства, а не такива на приватизираното дружество. Според Каназирева едномесечния срок е напълно достатъчен, за да се прехвърли плащането на лизинговите вноски на „Транс сити”.

Не мога да повярвам, но неслучайно никой от надзорниците не ме погледна в очите, коментира Батаклиев, който бе в залата на ПОАП при огласяването на решението. Той го окачестви като неадекватно и обслужващо корпоративните интереси на „един от лидерите на ГЕРБ”, визирайки по-късно и директно управителя на конкурентната фирма „Хеброс бус”. Този скандал ще излезе извън рамките на града, защото трябва да се знае какво блато е управлението на тройната коалиция тук и кои са крокодилите, каза Батакалиев.