Само хармонизирана уредба във всички държави може да реши проблема със спама – нежеланите съобщения на електронната поща. Дори една държава да приеме собствена уредба, както гласи новия закон за електронната търговия, това няма да доведе до нужния ефект, тъй като проблемът със спама е международно явление.
Това каза в предаването “Портфейл“ на Дарик Георги Димитров, консултант към Министерството на държавната администрация.
Според приетия закон за електронната търговия, който е част от бъдещото изграждане на електронното правителство, когато някой търговец изпрати на електронния адрес рекламно съобщение или т.нар. спам той трябва да обозначи съобщението като рекламно и да даде възможност получателят да заяви, че не желае да получава реклами повече.
В новия закон също така се предвижда и да се създаде регистър на електронните адреси, които не искат да получават спамове, добави още Димитров. Според него всеки, който не иска да получава реклама, трябва да впише имейла си в този регистър.