С нов стандарт намаляват звука на телевизионните реклами
С нов стандарт намаляват звука на телевизионните реклами / www.sxc.hu
С нов стандарт намаляват звука на телевизионните реклами
61141
С нов стандарт намаляват звука на телевизионните реклами
  • С нов стандарт намаляват звука на телевизионните реклами

Високият звук на телевизионните реклами най-после няма да стряска българските зрители. Заради зачестили потребителски оплаквания нивото му ще бъде намелено до няколко месеца. Това съобщи председателят на Съветът за електронни медии (СЕМ) Георги Лозанов по време на среща между рекламодатели, комуникационни агенции и доставчици на аудио-визуални медийни услуги. Трите страни в индустрията подписаха общо споразумение, което влиза в сила от 1 април 2013 г. Новият стандарт ще има за цел да намали разликата в нивата на звука между рекламните блокове и останалите продукции в телевизионния ефир.

Причината за нововъведените правила е сериозно увеличаване на оплакванията от страна на телевизионните зрители, които в писма до медийния регулатор се оплакват от осезаемо по-високия звук на рекламите. Това обясни председателят на СЕМ проф. Георги Лозанов: „Всичко започна от много писма, които Съветът за електронни медии получи в продължение на близо половин година. Мисля, че и в парламента е имало такива писма. В перспективата на няколко месеца този въпрос ще започне да се решава и полузаспали зрители пред телевизионния екран няма да се стряскат в ужас, когато започнат рекламите".

Въвеждането на новия стандарт за нивата на звука на рекламата ще бъде направен в началото на април поетапно, но крайният срок, до който телевизии, рекламодатели и рекламни агенции трябва да се ръководят от новите правила, е 30 юни 2013 г. Председателят на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО) Мехти Меликов обясни: „Прилагането на този стандарт ще осигури изравняване на звука на отделните програмни елементи на телевизиите, което отговаря непосредствено и на зачестилите потребителски оплаквания от драстични разлики в звуковите нива между телевизионната реклама и останалите програмни елементи".

Все още не е ясно какви ще са санкциите за несъобразяване с новите правила. Във връзка със звука на рекламите в радиоефира Атанас Генов от АБРО обясни, че регулирането там е чисто технологично, а потребителски оплаквания до този момент няма.