Десетки протестиращи срещу високите цени на горивата излязоха на шествия в София, Благоевград, Русе, Перник, Сливен, Кюстендил, Пазарджик, Варна, Бургас и други градове.
Около 300 души се събраха на протест в София срещу високите цени на горивата. С официално искане, отправено към Министерски съвет, организаторите на протеста от гражданско сдружение СИЛА настояват да се намали ДДС върху горивата, за либерализиране на вноса, както и да се упражнява граждански контрол върху качеството на нефта. Спада в цената на горивото през изминалата седмица, активистите определиха като „минимална победа" и заявиха, че ще продължат да протестират, докато исканията им не бъдат изпълнени.
С лозунги, освирквания, шум от двигатели и клаксони започна протестът срещу високите цени на горивата в столицата. Пред парламента негодуващите определиха липсата на комуникация с управляващите като опит на властта на убие гражданската позиция у хората: „Искате ли да видите кои са националните лъжци и крадци на тоя народ? Къде отиват 61%? В кой джоб? Във вашия? Искам да попитам и друго. Комисията, която беше за смъкване на горивата, дали е взела някакви мерки, освен да ходят да се събират да ядат и да пият. Защото решения от тяхна страна вече година и половина няма".
Сред исканията на протестиращите са либерализиране вноса на горива, премахване на данъка върху акциза, както и граждански контрол върху качеството на нефта, обясни Васил Илиев от сдружение СИЛА: „Имаме частична победа, с 2-3 стотинки падна цената на горивото. Но това е много малка победа. Смятаме да продължаваме, докато не ни се изпълнят исканията напълно. От Благоевград мирно и тихо са тръгнали над 600 души към София, но полицията ги е спряла. Това е поредният опит на властта да ни смачка, но няма да им се получи. Не искат да ни чуят, но лека полека, когато народът се събуди и излязат все повече хора, ще си постигнем целта, сигурен съм".
Над 100 автомобила се включиха в протестното шествие срещу високите цени на горивата в Благоевград. Според протестиращите цените на горивата не отговарят на стандарта на живот. "На 280 лева минимална заплата 3 лева за гориво е непосилна за джоба на българина сума. Колата вече е лукс", каза пред Дарик един от участниците в протеста Кръстьо Стамболийски. В протеста се включиха и таксиметрови шофьори и велосипедисти. С надути клаксони автомобилите тръгнаха от сградата на Учебен корпус 1 на Югозападния университет "Неофит Рилски" и спряха на входа за квартал "Струмско". За предотвратяване на пътни инциденти се грижеха униформени служители. Организаторите избраха нестандартна форма на протеста срещу „Лукойл", който прерасна в бойкот срещу монополисти. От моста бяха символично обесени три чучела - на ЧЕЗ, на мобилните оператори и на „Лукойл".
Стотина русенци се включиха в протеста срещу високите цени на горивата в Русе. Близо 40 автомобила потеглиха в 15:00 часа на протестна акция срещу високите цени на горивата. С клаксони, знамена и плакати те изразиха своето недоволство срещу ниските си доходи и европейските цени на бензина. Реалната цена на масовия бензин, според протестиращите, не трябва да надхвърля 2.20- 2.30 лева. Исканията за намаляване на горивата бяха отправени към правителството, както и към "Лукойл". За целта маршрутът беше подбран така, че да мине покрай една от техните бензиностанции, където заради протестиращите се образува опашка.
Протест срещу високите цени на горивата се проведе и в Перник. Колона от около 25 автомобила спря на магистралата в пернишкия квартал "Изток". Движението обаче не бе задръстено, в едното платно свободно преминаваха други коли. Протестиращите раздадоха стикери със знака на протеста. Колоната бе охранявана от екипи на полицията.
В Сливен в протеста се включиха и таксиметрови шофьори от града, като автомобилите, участващи в шествието, наброяваха 20.
Над 50 автомобила в Ловеч също излязоха на протест срещу високите цени на горивата. Шествието завърши пред бензиностанция "Лукойл" на околовръстния път на града.
Активистите заявиха, че хората в цялата страна ще продължат да протестират срещу високите цени на горивата, докато управляващите спрат да си раздават комисионни и бонуси, а прекратят монопола и регулират цените на горивото, според стандарта на живот на българите.