Нови правила за времето на работа на международните шофьори в сила в ЕС от април
Нови правила за времето на работа на международните шофьори в сила в ЕС от април / netinfo

От 11 април 2007 г. влизат в сила нови правила ЕС за време на управление на автомобилите и почивка на водачите, които ще важат и за българските международни превозвачи, съобщиха от Асоциацията на българските предприятия за международни превози /АЕБТРИ/.

Тези изисквания са свързани основно с безопасността на движението. Сред основните им цели е да се опростят правилата и да се улеснят начините за контрол.

С новия регламент се въвежда изискване за нормиран 56-часов седмичен лимит на времето за управление само за единия от двамата водачи. От 8 на 9 часа се увеличава дневната почивка, когато са двамата шофьори, обясни Антоанета Иванова, експерт в АЕБТРИ. Досега този лимит е бил месечен и водачите са можели да разпределят времето за почивка на два или три пъти. От 11 април почивките ще бъдат фиксирани. Въвежда се и задължителна почивка от 45 часа след всеки 6 работни дни. Според Антоанета Иванова проблем ще има с туристическите фирми, където заради нововъведенията ще се затрудни организацията на туристически обиколки. По този начин има риск от забавяне на престоя твърде много на едно място, или осигуряването на друг шофьор , който да поеме управлението през времето за почивка на титуляра.

Глобите за нарушения ще се налагат във всяка страна от ЕС, най -високи са те в Испания, където достигат до 4600 евро за едно нарушение. А за повторно нарушение се смята всяко отклонение от правилата, независимо дали първото е било допуснато на територията на същата или на друга европейска държава. От Асоциацията предупредиха транспортните фирми да не изпращат водачи на път, без да са ги запознали с новите условия на ЕС.