Нова система намалява опашките в НАП
Нова система намалява опашките в НАП / снимка: БГНЕС

Клиентите в над 20 офиса на Националната агенция по приходите ще бъдат обслужвани два пъти по-бързо след внедряването на системата за чакащи клиенти. Това съобщи изпълнителният директор на агенцията Мария Мургина, след като с министъра на държавната администрация Николай Василев дадоха старт на проекта в офис „Изток”.

Очаква се вече внедрената в офис „Изток” на Националната агенция за приходите система в София да подобри обслужването на 44 хиляди столични фирми. Системата включва уред, от който се получава билет с пореден номер и гише, на което трябва да се отиде. Системата предстои да бъде въведена и в седем офиса на КАТ в различни градове, както и в 12 офиса на дирекция „Документи за самоличност”.

2/3 от ефекта на нововъведението е в това, че администрацията получава данни за времето до обслужване, броя на клиентите, пиковите часове, в които се струпват повече хора и така ефективно може да се преразпределя работата на служителите, обясни министърът на държавната администрация Николай Василев. Ведомството му възложи чрез обществена поръчка изпълнението на проекта през декември миналата година и се очаква той да завърши за шест месеца.