Последните измервания на трафика по магистрала „Тракия" показват, че в участъка София-Пловдив често има дни, в които се движат по 73 000 и дори 75 000 коли на денонощие. След Пловдив трафикът рязко спада и до Бургас минават не повече от 40 000 превозни средства на денонощие.
Според българските, а и европейските норми, при трафик от над 70 000 коли магистралата трябва да се състои от 3 активни ленти за движение в едната посока и една аварийна, пише „Труд". Т.е. „Тракия" в частта между София и Пловдив с нейните две активни ленти вече е отесняла. Ако трафикът продължи да расте със сегашните темпове, ще трябва да свикваме с тапите не само при ремонти и при катастрофи, прогнозират експерти.
Според нормите за строителство скоростен път с по две ленти в едната посока и без аварийна се прави при трафик от 12 000 до 20 000 коли в денонощие, при 20 000 до 70 000 автомобила се прави магистрала с две активни ленти в едната посока плюс аварийна, а над 70 000 - с по три активни ленти.
„В началото на стоежа на „Тракия" през 1974 г. имаше идея между София и Пловдив да има по три активни ленти в едната посока. Но надделяха финансовите съображения и в последния момент всичко се препроектира, за да изградим по-скромния вариант", каза един от дългогодишните служители на пътната агенция и бивш неин шеф Милош Поцков.
„Разширяване" на „Тракия" между двата най-големи български града не се предвижда в приетата наскоро от кабинета Стратегия за пътната инфраструктура. Няма и сметка колко би струвало това.