Крушкова: България се нуждае от продуктова туристическа стратегия
Крушкова: България се нуждае от продуктова туристическа стратегия / снимкa: Sofia Photo Agency

Стратегията за туризъм е готова още в началото на тази година. Тази стратегия е по- скоро рамкова, отколкото конкретна. Такова мнение изрази в предаването „Денят” на Дарик Анелия Крушкова, председател на Държавната агенция по туризъм. По думите й в нея ще се включат отделни продуктови стратегии за всеки един от видовете туризъм, а те ще бъдат минимум девет на брой. Ето какво още каза Анелия Крушкова:

 

„Знаете, че България до момента е позната само със своя зимен и летен туризъм. Останалата част не е известна за чуждите граждани, а и за някои от нас. По тази причина ние се нуждаем от продуктова стратегия – например Спа и уелнес туризъм, бизнес туризъм, винен, ловен, екстремен туризъм”, отбеляза още тя.

 

По повод световната финансова криза, Анелия Крушкова обясни, че няма никаква форма на паника в световната туристическата индустрия. Според нея страните се обръщат към своя потенциал за развитие, към своите граждани да останат да почиват в своята страна. По думите й ще бъде намален броят на пътуващите в далечни дестинации, но за сметка на това ще останат пътуванията на по-кратките, на по-евтините дестинации.

 

 „Звездният миг на нашата страна е да направим така, че с подходяща реклама да привлечем колкото се може повече чужденци, като запазим и нашите традиционни пазари, който са Централн европейските страни, бившите руски републики, Гърция, Румъния, Македония, Германия, Англия”, посочи още председателят на Държавната агенция по туризъм.

 

По повод средствата, които България може да отдели за реклама на туризма ни през следващата година, Анелия Крушкова каза: „Нашият бюджет е доста ограничен, малко вероятно е с него да се появим на какъвто и да е пазар. Разполагаме с 6 млн. лв., но за реклама остават 3 млн. лв. , а с тези пари ние плащаме изложенията, на които участва България (седем световни и около 60 локални), а много малка сума е свързана с печатането на брошури и друг вид реклама, която осъществяваме през годината”.