Интернет измества радиото в рекламата
Интернет измества радиото в рекламата / netinfo

Разходите за реклама в интернет ще надхвърлят разходите за реклама по радиото през 2008 година. Според компанията за медийно планиране „ЗенитОптимедиа” през 2008 г. интернет ще поглъща 8 на сто от общите разходи за реклама, а на радиото ще се падат 7,9 на сто.

В Норвегия, Швеция и Великобритания в интернет вече се влагат над 10 на сто от общите разходи за реклама, а след две години се очаква този психологически праг да бъде преминат в още 11 държави.

Интернет рекламата има най-голям пазарен дял във Великобритания, където през тази година се очаква тя да привлече над 16,5 на сто от общите разходи на рекламодателите, а през 2009 г. - 22,6 на сто, посочва „ЗенитОптимедиа”.

Най-бързоразвиващите се рекламни пазари през следващите две години се очаква да бъдат Близкия изток и Централна и Източна Европа.

През тази година експертите от „ЗенитОптимедиа” очакват световните разходи за реклама да нараснат с 5,2 процента. Световният рекламен пазар ще преживее краткосрочен бум през 2008 г. заради летните Олимпийски игри, президентските избори в САЩ и европейския футболен шампионат, прогнозира „ЗенитОптимедиа”.