Голфът вдига туристическия имидж на България
Голфът вдига туристическия имидж на България / netinfo

Голф-клубове вдигат имиджа на България като туристическа дестинация и са алтернатива на бетонните грехове по Черноморието, съобщава германската агенция ДПА.

В началото репортажът разказва за новия голф-клуб в Равно поле на 25 километра от София. В България се изграждат още 19 голф-игрища, а едно от тях на стойност 50 милиона евро се строи дори в Правец, родното място на някогашния български диктатор Тодор Живков, отбелязва агенцията. Но на игрището в Равно поле идват все повече софиянци, дипломати и чуждестранни предприемачи.

Специалистите смятат, че силният инвестиционен интерес ще доведе до изграждането на 40 голф игрища в страната. И правителството подкрепя плановете България да се превърне дестинация на международния голф туризъм. Германската агенция припомня, че в България съществуват много подходящи климатични условия, а пейзажът е изключително привлекателен.

Ангажираните с голфа всячески се опитват да избягат от елитарния имидж на играта, да я представят като отлично средство срещу съвременния стрес. Привлекателни оферти вече има и за децата. Според кореспондентката на ДПА голф-клубовете с луксозни хотели и модерни спа-съоръжения трябва да подобрят туристическия имидж на България, която досега се асоциира главно с евтината черноморска почивка.

След строителния бум край брега на морета, настъпващото лято ще покаже дали туризмът може да избяга от греховете на бетона и да се върне към природата, смятат специализираните туристически издания. Защото 2007 година наистина беше рекордна. Международно известни черноморски курорти и скиорските писти в Южна България привлякоха общо 5 милиона туристи, информира ДПА, като броят на туристите от ЕС нарасна с над 50%. Приходите от туризъм достигнаха рекордните 2,3 милиарда евро - ръст от близо 11 процента спрямо предишната година. Държавната агенция по туризма очаква 10-процентов ръст и за тази година.