Гагаузов: Дори при фалит на концесионера, магистрала „Тракия” остава държавна
Гагаузов: Дори при фалит на концесионера, магистрала „Тракия” остава държавна / netinfo

Има клауза в договора за строежа на автомагистрала „Тракия”, в която ясно е казано, че ако концесионерът фалира, държавата поема кредитите му, но магистралата остава държавна собственост. Това каза в предаването „Седмицата” на Дарик радио министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов.

От подписването на анекса на 15 февруари ще текат 3 години до окончателния пусков срок. Надявам се, че португалският консорциум ще приеме новите условия, но ако това не стане, ще обявим нов конкурс, заяви още строителният министър.

Правителството, в анекс, постави условия към консорциума от португалски и български фирми "Магистрали Тракия" АД. Анексът към договора предвижда първоначално договорената цена за строителство и рехабилитация на пътя да остане непроменена; строителният риск да бъде прехвърлен върху концесионера; да отпаднат клаузите, предвиждащи форма на държавна гаранция; финансирането на проекта да бъде открито не по-късно от 3 месеца след подписването на анекса към договора.

Ето какво каза още министър Асен Гагаузов:

Има гаранции, без които не може да се мине. Тъй като концесионерът изгражда публична държавна собственост, има клауза в договора „при погиване на концесионера”, което означава, че нещо се случи с него, като фирма, като дейност, и той не е в състояние да плаща кредитите към банките, естествено е, че този кредит ще трябва да се поеме от собственика, който в случая е България. Няма друг начин и това е съвсем ясно.

Ние трябва при всички случаи да запазим собствеността на магистралата, каквото и да се случи.