„България Ер" категорично не може да изпълнява полети с клиенти на Алма тур заради натрупани дългове от 3,6 млн. евро. Това се казва в съобщение на авиокомпанията. Според превозвача, ако полетите с туристите на „Алма тур" бъдат изпълнени, това ще застраши останалите редовни полети на компанията и то не само до Русия, а и до други редовни дестинации. От авиокомпанията изразяват притеснението си и за други задължения, които според тях туристическата фирма притежава – кредити от 8 млн. долара за авиационна дейност и 18 млн. евро за хотелиерска дейност.
„България Ер" продължава да изпълнява 18 редовни полета между Варна/ Бургас и съответно Москва – Санкт Петербург, съобщават от превозвача. Във връзка със създалата се ситуация с непревозените клиенти на Алма тур обаче авиопревозвачът категорично заявява, че въпросът трябва да бъде отнесен към туристическата компания. „Що се отнася до предоставянето на въздушен превоз на непревозените пътници на Групата „Алма тур" от Варна и Бургас, както „България Ер", така и всеки руски превозвач, допуснат да изпълнява полети по линиите между Русия и България следва надлежно да изпълни ангажиментите си", категорични са от „България Ер". Оттам заявяват, че ще продължават да изпълняват ангажиментите си както към клиентите, които вече са купили билети, така и при обслужването на свободните засега места. В същото време обаче не може да се допусне за сметка на „Алма тур" авиокомпанията да застраши графика по ежедневните си плащания към доставчиците на гориво, доставчиците на летищно обслужване и други услуги, свързани с дейността на авиопревозвача, категорични са от „България Ер".
Три полета, с които около 650 руски туристи трябваше да се приберат от България в Санкт Петербург и Москва, бяха отменени на 9 септември. Анулиран беше и полет до Хелзинки. Туристите бяха настанени в хотели за сметка на туроператора. Скандалът избухна заради финансови разногласия между авиокомпания „България Ер" и приемащия туроператор „Алма Тур". Случаят се проверява и от прокуратурата.