България може да е сред лидерите в предлагането на СПА процедури и производството на продукти за тях. Това мнение е изразил заместник-министърът с ресор туризъм Бранимир Ботев, който посети най-голямото изложение за промоция на уелнес и СПА дестинации и професионални козметични продукти и терапии Professional Beauty в Лондон. На съпътстваща церемония от програмата "World SPA&Wellnes Awards 2014 Balkans" страната ни беше обявена за лидер на Балканите в тази сфера, съобщават от икономическото министерство.
"България може да завоюва сериозна пазарна ниша на база естествените продукти от натурални съставки", каза зам.-министър Ботев. Сериозно трябва да се обмисли възможността за участие на България с национален щанд на следващото издание на изложението, смята той.
"Бихме могли да сме и сред водещите изложители, което ще позволи на българските фирми да представят продуктите си на бързо растящия пазар във Великобритания, който би осигурил висок марж и добавена стойност", подчерта зам.-министърът. Пазарът за подобен тип специализирани професионални СПА и уелнес услуги във Великобритания възлиза годишно на 2 млрд. британски лири.
"Страната ни има всички предпоставки да бъде световен лидер на базата на розовото масло и продуктите от маслодайна роза. През последните три години България е водеща и в производството на лавандулово масло като изпреварва дори Франция", отбеляза Бранимир Ботев, като допълни, че гамата може да се разшири с продукти на основата на екстракт от семена на грозде, здравец, мед, кисело мляко и др.
"Освен че имаме всички дадености, опит и ноу-хау, е важно също, че България трябва да използва авторитета си на познат и надежден производител. Развитието на този сектор може да се обвърже със СПА и уелнес туризма на основата на минерални извори, които имат най-голям потенциал за развитие на туризма в България", обобщи зам.-министърът.
Зам.-министър Ботев посети щандовете на всеки един от българските представители. Три от участващите български фирми бяха отличени с приз за водещи СПА и уелнес дестинации и производители на професионална козметика.
25-тото издание на Professional Beauty събра 650 международни фирми от водещи козметични и уелнес марки. Очаква се числото на посетителите да надхвърли 40 000. Сред изложителите са дистрибутори, представители на салони за красота, СПА центрове, вериги на големи международни хотели и др.