BMW е водещият производител на луксозни коли през 2006 г.
BMW е водещият производител на луксозни коли през 2006 г. / netinfo

Концернът BMW запази през 2006 г. водещите си позиции на световен производител на луксозни автомобили. Впрочем той успя да изпревари своя основен конкурент Мерцедес Бенц с минимална преднина.

През 2006 г. мюнхенският концерн е произвел 1,37 милиона автомобили от марките BMW, Мини и Ролс Ройс, което е с 3,5% повече, отколкото през предходната година. Щутгартският гигант Мерцедес Бенц е продал 1,26 милиона автомобили Мерцедес, Смарт и Майбах, което е с 3,2% повече от показателите за 2005 г.

Целта на BMW през 2007 г. е да увеличи продажбите до 1,4 милиона автомобили годишно. “Предполагаме, че през тази година продажбите даже ще надхвърлят 1,4 милиона коли”, заяви членът на борда на концерна Михаел Ганал. През миналата година сегментът на луксозните автомобили е отбелязал по-голям растеж, отколкото пазара на леки автомобили като цяло. През 2010 г. BMW планира да продаде 1,6 милиона автомобила.

Концернът смята да постигне това за сметка на увеличаването на щата от служители. Днес за BMW работят 107 хиляди души, от тях 80 хиляди в Германия. Мерцедес Бенц и BMW си съперничат от много години на пазара на луксозни возила. През 2005 г. мюнхенската компания за пръв път стана най-важният производител в този сегмент. Ганал изрази надежда, че BMW ще запази водещата си позиция и през тази година. Надежда за това дават не само продажбите на BMW, но и на Мини и Ролс Ройс.

Освен това клиентите на китайския пазар трябва да бъдат привлечени от новото купе третата серия, джиповете Х5 и новия Х3, а също така удължената версия на пета серия. Ганал не отговори на въпроса дали печалбата ще нарасне заедно с обема на продажбите. Печалбата през 2006 г., преди приспадането на данъци, достигна 4 милиарда евро.

А през 2005 – 3,3 милиарда евро. В BMW сериозно обмислят разширяването на палитрата от модели, съобщи Клаус Дрегер, отговарящ за новите разработки. През 2008 г. моделите ще бъдат увеличени с още два, въплъщаващи “концепцията за функционално използване на пространството”. Освен това BMW планира да започне производството на големи лимузини, подобни на R-класата на Мерцедес Бенц. Но моделът на BMW ще прилича повече на лимузина и няма да бъде “чисто транспортно средство”.