Близо 70 клиенти са пред подписване на договори с Хилд
Близо 70 клиенти са пред подписване на договори с Хилд / netinfo
Незадълбочено познаване на договорите, които "ХИЛД Асет България" сключва с клиентите си, е причина за неправилните заключения на КФН, затова няма основание компанията да прекрати дейността си. Това заяви за „Дарик” радио Диляна Георгиева, изпълнителен директор на компанията. 

Госпожо Георгиева от Комисията за финансов надзор определиха дейността ви като застрахователна. А всъщност вие нямате нямате лиценз за такава. Как ще коментирате това постановление на комисията и ще издадете ли лиценз за застрахователна дейност на „Хилд”?

„Хилд” не извършва застрахователан дейност и не се нуждае от лицез. Дейността ни няма застрахователен характер и поради тази причина не подлежи на регулациите на Закона за застраховане.”Хилд” придобива имоти срещу пожизнени плащания към своитеи клиенти и няма отношения всъщност към поемане на риска. Затова и констатациите на Комисията за финансов надзор са юридически неоснователни. В основата си застрахователната дейност касае прехвърляне на риска от настъпване на неблагоприятно събитие- пожар, кражба, злополука, смърт. Всъщност, рискът се прехвърля от клиента към застрахователя. А договорите на „Хилд Асет България” АД обратно на застраховка живот не прехвърлят никакъв риск върху компанията, въпреки че се сключват до края на живота на клиента. Няма прехвърляне на риска. Допълнително договорът на „Хилд” няма задължителните реквизити на застрахователно правоотношение. Компанията всъщност не получава пари от клиентите си, което е всъщност застрахователната премия, а получава право на собственост с определени тежести. „Хилд България” не изплаща обезщетения при настъпване на застрахователното събитие, нито има установена горна граница на парите, които дава на клиентите си. А в разпоредбите, които Комисията за финансов надзор посочва, се предвижда отсрочване на първоначалното плащане, докато при „Хилд Асет България” АД плащането започва веднага след сключването на договора.

В такъв случай подозирате ли някаква атака от нечия страна?

Това, което виждаме от вчера, ни изненадавва, защото ние с Комисията за финансов надзор и Комисията за защита на потребителите и с всички заинтересовани органи се срещали, били сме напълно открити. Ние представихме на комисията нашите договори, описание на нашата дейност. Или има недостатъчно добро тълкуване на продуктите, които „Хилд” предлага на пазара и на нашата дейност или недобро познаване на нормативните разпоредби.

Колко са клиентите на „Хилд” и колко са сключените договори, които реално вече са влезли в сила?

До момента "Хилд" има над 35 договора сключени, които са влезли в сила, което означава, че над 35 клиенти вече са получили една сериозна сума при самото подписване на договора и вече получават своята втора, трета месечна вноска. Има поне два пъти по толкова клиенти, чиито документи са в процес на подготовка за сключване на договор.

По информация на Комисията за финансов надзор унгарската комисия ви окачествява с измама.

Това, което излезе по пресата преди може би 2 месеца, беше пример за глоба, наложена на „Хилд” от Комисията за щита на конкуренцията. Както знаем, Комисията за защита конкуренцията отговаря за това съобщенията, рекламните основно, които всяка компания прави, да отговарят напълно на услугите, които тя предлага. Глобата, наложена на „Хилд” в Унгария касае използването на няколко не съвсем точни термина. Единият е, че офертата на „Хилд” е най-добрата на пазара, а Законът за защита на конкуренцията не разрешава използването на „най– добър”. Второто е, че са използвали „Дойче банк” и са обявили, че е техен финансист, преди договорът да е бил ефективно сключен. Той е бил в процес на сключване. Миналата седмица, същата тази комисия глоби основният конкурент на „Хилд” също за подвеждаща реклама. Да, има наложена глоба на „Хилд” в Унгария за неточности при рекламните послания. При началото на дейноста на „Хилд” в Унгария преди повече от 2 години и половина и в началото на тази година Комисията за финансов надзор в Унгалия след анализ на дейността на продуктите, които „Хилд” развива в Унгария е излязла два пъти с официално становище, че дейноста не животозастраховане и не подлужи на регулиране.

Безспорно това ще окаже удар върху вашите клиенти. Как ще успокоито настоящите клиенти, как ще привлечеет следващите си клиенти?

„Хилд” продължава да действа по начертаният предварително път, продължава своята дейност. Аз съм много окуражена от това, че всичките ни клиенит са днес в офиса. Подкрепят ни. Няма нито един, който се чувства разколебан. Същото касае и няколко от клиентите, на които предстои подписване на договори тези дни. Абсолютно всички са напълно убедени и вярват на „Хилд” и смятат, че това е правилният избор за тях.