/ netinfo
До края на ноември предстоят още пет спирки, целящи да подпомогнат развитието на дигиталната икономика на местно ниво
Мрежа за дигитално развитие EDIT заедно с Google пристигат в Пловдив на 16-ти септември. Градът под тепета е втората спирка от тримесечната инициатива EDIT On The ROAD - своеобразно роудшоу, минаващо през 7 български града. Организаторите на поредицата събития целят да запознаят традиционния и дигиталния бизнес, да им помогнат да си сътрудничат, да опознаят нови дигитални инструменти за растеж. Голямата цел на роудшоуто под надслова “Трасираме дигиталните пътища на България” е да подпомогне скоростите на развитие на индустрията в различните градове на страната.

Отбор предприемачи

Сред лекторите на събитието в Пловдив, което ще се проведе в BizLabs, са Саша Безуханова, основател на MOVE.BG и инициатор на EDIT, обявена за дигитална жена на Европа за 2013 година и Георги Стоев - съосновател на Industry Watch и стратегически консултант на Тракия икономическа зона. Специален гост в Пловдив ще бъде и Георги Иванов, основател на EnchanCV, компанията добила световна популярност, благодарение на софтуера си за генериране на оригинални CV-та. Представител от страна на Google ще бъде Биляна Пантева. Тя се присъединява към маркетинг екипа на Google от началото на 2013, където отговаря за програмата за дигитални агенции Google Partners в България. Биляна ще покаже на участниците в събитието как се работи с дигиталния инструментариум за бизнес на Google и ще представи платформата Google Дигитален гараж, към която е трейнър.

Саша Безуханова
netinfo

Следобедната сесия от целодневната програма на събитието предвижда работилница за местните дигитални и конвенционални бизнеси, водена от Ирина и Петър Горялови - коучове по организационно лидерство за изпълнителни директори от DreamersDo, както и фасилитатори на работилницата. Темите, които ще бъдат разглеждани по време на събитието са свързани с предизвикателствата пред дигитализацията на бизнеса в Пловдив, възможностите, които дигитализацията може да отвори пред него. Заедно с участниците в работилницата ще търсят отговори на въпросите коя би била идеалната екосистема, подкрепяща дигитализацията на бизнеса в Пловдив и как местната икономика да стане по-конкурентна.

От плажа до лабораториите за иновации

Мащабната обиколка на страната EDIT On The ROAD стартира през август с нетипична плажна конференция във Варна. EDITogether Varna: Digital Meets Art се проведе в рамките на инициативата “Варна - Европейска младежка столица 2017” под патронажа на кмета на Варна Иван Портних. Конференцията на брега на морето срещна технологични пионери, артисти и предприемачи. Тя даде началото на турнето EDIT On The ROAD, което освен през Пловдив, предстои да мине през градовете Стара Загора, Велико Търново, Габрово, Враца и Русе. Датите на турнето може да следите на уебсайта http://eotr.edit.bg/

В рамките на всяко събитие в страната е предвидена лекция от утвърден на международно ниво предприемач, презентация на инструментите за онлайн присъствие на Google, както и работилници за идентифициране на предизвикателствата и възможностите за развитие на регионалния бизнес чрез въвеждане на дигитални решения. Турнето е първият подобен проект на мрежата за дигитално развитие EDIT (Economic Development via Innovation and Technology), която беше създадена през 2016 г. в рамките на платформата за социални иновации MOVE.BG. През лятото към инициативата се присъедини и технологичната компания Google.

Големият финал

Дигиталното турне на EDIT и Google ще завърши с голяма конференция в София на 23 ноември. Неин гост ще бъде комисарят по дигиталните въпроси Мария Габриел, както и високопоставени представители на световни технологични компании. Целта на събитието, освен да представи резултатите от тримесечната обикока EDIT on the ROAD, е и да даде заявка за потенциала на България на бъде регионален дигитален хъб на Балканите.

Медиен партньор на дигиталното турне е Нетинфо.