Бизнесмени предупредиха за скок на колективните оплаквания на потребители
Бизнесмени предупредиха за скок на колективните оплаквания на потребители / netinfo

Eвропейски бизнес лидери предупредиха Брюксел, че е възможно рязко нарастване на "колективните потребителски оплаквания" в случай, че европейските институции одобрят възможността за отправяне на такива оплаквания, както настоява българският член на Европейската комисия Меглена Кунева, отговаряща за защитата на европейските потребители. Това информира близкото до Европейския парламент електронно издание "Парламент".

Предупреждението на бизнес лидерите бе отправено, след като Брюксел засили призивите към европейските потребители да активизират усилията за признаване на правото да отправят "колективни оплаквания" срещу компании, които пускат на пазара дефектни стоки или услуги, предаде БТА.

Когато комисарката Меглена Кунева очерта стратегията си за 2007 - 2013 г. пред депутатите в Европейския парламент на миналата сесия на парламента в Страсбург, тя изтъкна, че иска да осигури правото на европейските потребители да отправят оплаквания за некачествени стоки и услуги в рамките на целия Европейски съюз, отбелязва изданието.

На среща с български журналисти вчера Меглена Кунева отново заяви, че упълномощаването на европейските потребители да отправят "колективни искове" ще спомогне сериозно за защита на нарушени техни права и че нейна амбиция е да им осигури такова право.

Изявленията на българската комисарка в Страсбург дойдоха след изказването на нейната колежка в Европейската комисия, холандката Нели Крус, която отговаря за конкуренцията. Нели Крус отново излезе неотдавна с призив да бъдат предприети действия с оглед да се облекчи отправянето на "колективни искове" срещу компании, които нарушават антитръстовските закони, отбелязва "Парламент".