2 500 километра от железопътната мрежа са с просрочен ремонт - тези отсечки са приблизително 1/3 от цялата дължина на мрежата. В 660 участъка скоростта на движение на влаковете е намалена, за да се гарантира сигурността на пътниците.
2 и половина милиарда лева са необходими, за да се достигнат проектните скорости по железния път, но Национална компания "Железопътна инфраструктура" има капацитет да извършва ремонти само за 200 милиона годишно. Данните съобщи заместник-генералният директор на компанията Веселин Кожухаров.
Ако до 3 години не се достигнат проектните скорости по релсите и не се възстановят осигурителните инсталации, ще имаме една рухнала железопътна система. Прогнозата е на генералния директор на БДЖ Олег Петков. В предаването "Портфейл" той каза, че ако проблемите на БДЖ не могат да се решат със средствата, които държавния бюджет отпуска, то компанията ще потърси кредити, а може да бъде принудена и да плаща на заводите за ремонт в натура - с локомотиви и вагони. Петков оцени този вариант като рисков за превозвача.