Идеята е в региона да се развие кулинарния туризъм, като се прекърши доминацията на ол инклузива 
Марка „Черноморска кухня” ще атакува световните кулинарни класации
99722

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Марка „Черноморска кухня” ще атакува световните кулинарни класации
  • Марка „Черноморска кухня” ще атакува световните кулинарни класации
Нова кулинарна марка да превърне Черноморието в атрактивно място за гастрономически туризъм, като надмине по популярност Средиземноморската кухня. Тази амбициозна цел са си поставили експерти от няколко черноморски държави, сред които и България. 

Идеята за проекта се лансира от Федерацията на ресторантьорите и хотелиерите в Русия, след избирането на  Сочи за зимна олимпийска столица. Оказва се, че нито една от държавите с излаз на Черно море не е в челото на световните кулинарни класации. 

До момента проектът е подкрепен от България, Турция, Русия и Украйна. Въпрос на време е да се включат Румъния и Грузия, обясни варненският ресторантьор Желязко Каракашев. Освен него, от българска страна в проекта участват туроператорът Желязко Атанасов и хотелиерът Георги Тръпков.  

Проектът Черноморска кухня включва всякакви характерни за региона храни - риби, меса, плодове, зеленчуци, сирена, билки и подправки. Кулинарната селекция ще бъде допълнена и с напитки. Експертите ще имат трудната задача да отсеят десетина от вече събраните 150 предложения.


„Искаме да предложим на туристите лесни, полезни и запомнящи се ястия, с които да не ни забравят”, отбелязва Каракашев. Според него тараторът е един изключителен продукт, който стъпва на популярното и здравословно българско кисело мляко. Имаме невероятни ястия с патладжан, с боб и други зеленчуци, яхнии, плакии и ястия с миди, които не отстъпват на испанската паеля, смята ресторантьорът.

От българските зеленчуци по-вкусни в Европа няма. Доказано е, че България е страната, която е с най-добри климатични условия за отглеждане на зеленчуци, изтъква още Каракашев, който е натрупал мениджърски опит в няколко европейски държави. 

Черноморската кухня превъзхожда популярната в цял свят Средиземноморска. Една от причините е географското разположение. Ако Средиземноморието обхваща само един географски пояс, то Черноморието е на два. Допълнително богатство на кухнята в региона придава и наличието на няколко религии. Качеството на рибата в Черно море също е много добро, а месото й е нежно, което се дължи на солеността на морската вода. 

Проектът е насочен основно към средната класа клиенти, които оценяват добрата и вкусна храна, без да се залита към екстравагантните техники на готвене. Затова може да се разчита и на общи ястия като мусака (България и Турция), мамалига/качамак (Румъния и България), пелмени (Русия и Украйна) и шишове от месо (Турция и Грузия).

„Храната е не повече от 30 на сто, останалото е маркетинг и реклама. Това е като една красива жена, която не се нуждае много от грим, а просто трябва да се подчертае. Използвайки вкуса на нашите продукти, трябва само да ги предложим по един естетичен начин, с един добър сервиз”, смята Желязко Каракашев.

Амбициозната цел на проекта Черноморска кухня е влизане в Топ 15 на световните кулинарни класации. 

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК