Все по-често пазаруваме онлайн
Все по-често пазаруваме онлайн / netinfo

Резултатите от проведеното изследване за използване на ИКТ от домакинствата и лицата  за 2011 година в област Русе сочат, че 43.2  %  от домакинствата в областта имат достъп до интернет в домовете си. Спрямо предходната година делът йм нараства с 8.4 пункта. По относителен дял на домакинствата с достъп до интернет областта се нарежда на седмо място в страната и на второ място в рамките на Северен централен район-непосредствено след област Велико Търново/45 %/.

За страната 39.8  %  от домакинствата  през 2011 година разполагат с бърза и надеждна широколентова връзка. За област Русе относителният дял на домакинствата с широколентов достъп е 41.6 % . По този показател областта се нарежда след София-столица, Софийска област, Видин, Велико Търново и Пловдив. При средно увеличение за страната от 13.8 %, в област Русе делът на домакинствата с широколентова връзка спрямо 2010 година нараства с 14 %. 

Относителният дял на лицата на възраст между 16 и 74 години в област Русе, които регулярно ползват интернет пространството/ всеки ден или поне веднъж в седмицата/ за 2011 година е 41.4 на сто, като спрямо предходната година липсва съществена динамика. Тук областта е изпреварена от повече области: Видин, Велико Търново, Разград, Варна, Бургас, Стара Загора, Ямбол, София- столица и област, Пазарджик и Пловдив.
Данните от изследването  за използването на ИКТ  от домакинствата и лицата за 2011 година сочат, че относителният дял на лицата от областта, ползващи  през последните 12 месеца услугите на електронното правителство в РБългария, е 19.6 % при средно за страната 25.4 %.

В рамките на Северен централен район област
Русе се нарежда след Габрово, Разград и Силистра и преди Велико Търново. В отделните области на страната този дял се движи между 50.6% за столицата и едва 7 % - за област Шумен.

Данните от изследването показват, че категорично нараства делът на хората, които пазаруват онлайн, за което допринасят и сайтовете за колективно пазаруване в страната, както и все по-атрактивните и изгодни оферти за пазаруване в интернет.