Имаха ли фалшивите новини във Facebook въздействие върху изборите в САЩ?
Имаха ли фалшивите новини във Facebook въздействие върху изборите в САЩ? / ThinkStock/Getty Images

Спекулира се, че огромният брой бляскави, но лъжливи заглавия, разпространявани из социалната мрежа, са имали въздействие върху избора на американците, съобщава СофтУни. Историите, споделяни хиляди стотици пъти, носят фалшиви послания като това, че Хилари Клинтън ще бъде съдена и лишена от свобода или това, че папата подкрепя Доналд Тръмп. Заради огромния обем на такива истории и виралното им разпространение, Facebook попадна под обстрел с обвинения за намеса в насочването на публичното мнение.

Интернет гиганти на война срещу фалшивите и некоректни новини

Репутацията на компанията и влиянието на технологията върху общественото мнение беше защитена в публично изказване на нейния създател - Марк Зукърбърг. Той изрично отрече факта, че социалната платформа може да има каквато и да е намеса.

Зукърбърг също поясни, че Facebook приема истории от този тип напълно сериозно и предоставя на потребителите повече от един начин да подведат такова съдържание под вниманието на компанията, за да бъде то премахнато и забранено. Основателят също отбеляза, че статистиката показва, че няма значение какво съдържание консумират потребителите, тъй като правят избора си на опит от реалния живот.

Facebook наказва статиите с „шокиращи" заглавия

Въпреки това, едно от явленията, присъщо на социалната мрежа, се изразява в предоставянето на съдържание, което подкрепя вижданията на потребителите, затваряйки ги в така наречените „филтърни балони". Без съмнение това не позволява на голяма част от хората, които не са обградени с различни виждания да имат добре оформен поглед над изборите си и техните последствия.