Нова система за управление на трафика в София до края на годината
Нова система за управление на трафика в София до края на годината / DarikNews.bg, архив
Нова система за управление на трафика в София до края на годината
90100
Нова система за управление на трафика в София до края на годината
Нова система за управление на трафика в София до края на годината
  • Нова система за управление на трафика в София до края на годината
  • Нова система за управление на трафика в София до края на годината

Пешеходците в София трябва да натискат бутоните на светофарите, за да могат да имат достатъчно време да преминат през кръстовището. Идеята на специалните копчета е да настроят светофарните уредби за пешеходно пресичане. Това обясни в ефира на Дарик зам.-кмета по транспорт на столицата Евгени Крусев.

До края на годината трябва окончателно да заработи и системата за управление на трафика, с която от общината се надяват да намалят задръстванията в столицата с 30%, а вредните емисии във въздуха с 20%.

Интелигентна система за трафика в София ще дава предимство на градския транспорт

В началото на 2017 г. близо 160 кръстовища в София ще се сдобият с "умни светофари". Към момента над 120 от тях вече са оборудвани със специални датчици , които улавят автомобилното натоварване, поясни ресорният зам.-кмет Евгени Крусев.

"Датчиците, които са в асфалта, отчитайки натоварването на пътното платно, изпращат сигнали до контролера, който преценява колко време да държи зелено. Това не е едно константно време", обясни той.

"За по-безопасно преминаване се въведе и т.нар. мигащо зелено, което предупреждава водачите, че предстои смяна на сигнала, да преценят тяхната скорост, за да могат да преминат или да спрат безопасно на кръстовището", поясни още Крусев.

Сигнализират зелената вълна на светофарите със знак

Бутоните на пешеходните светофари осигуряват възможно най-дълъг зелен сигнал, допълни зам.-кметът.

"Когато човек натисне бутона, контролерът на светофара знае, че има човек за пресичане и удължава зеленото, независимо от информацията, която датчиците за колите дават. За да стане това, бутонът трябва да е натиснат преди стартиране на зелената фаза на пешеходците, така че светофарът да му осигури едно нормално време за пресичане, а не да се окаже, че пешеходецът тръгва и на средата му светва червено и той не знае какво да направи. Затова, за да започне едно пешеходно пресичане, бутонът трябва да е натиснат. Светофарът знае, че има пешеходец и осигурява достатъчно дълго време, така че човекът да премине. Докато не се натисне бутонът, светофарът няма да може да пусне зелена фаза за пешеходците", обясни Евгени Крусев.

Освен промени в светофарните уредби, до края на годината ще бъдат монтирани и камери, които да следят за евентуални инциденти по столичните кръстовища.