Астрономи откриха уникален обект в съзвездието Щит
Астрономи откриха уникален обект в съзвездието Щит / ThinkStock/Getty Images

Американски учени за пръв път откриха в нашата галактика гигантска мъглявина, обгърнала магнетар - неутронна звезда с изключително силно магнитно поле, предаде ТАСС.

Уникалният астрономически обект се намира в централната част на Млечния път в съзвездието Щит на разстояние 13 светлинни години от Земята.

Астрономи откриха уникална звезда

"Ние все още не знаем как се е образувал магнетарът J1834.9 и по какъв начин той успява да съхрани около себе си мъглявината. Досега те се срещаха само около млади пулсари", отбеляза астрофизикът Джордж Юнес. Заедно с колеги от университета "Джордж Вашингтон" той проучил данните, получени от космическата обсерватория "Суифт", работеща в орбита от 2004 година. Юнес предполага, че гигантският облак, състоящ се от заредени частици, съществува благодарение на отделянето на огромно количество енергия при бързото въртене на магнетара около оста му. Дължината на това междузвездно образувание достиган 15 светлинни години.

Неутронни звезди разкриват тайните на свръхнови?

Обикновените пулсари - неутронните звезди с "изчерпващо се ядрено гориво" имат масата на Слънцето, при диаметър едва 10-20 километра. Тяхното магнитно поле е 10 трилиона пъти по-силно от земното. Магнетарите са с хиляда пъти по-силно магнитно поле от това на пулсарите, напомнят учените от НАСА.