Модерното изграждане и добрите условия в ски зоната в Банско привличат хиляди туристи. Изграждането на втора кабинка обаче не е самоцел за нас, признава пред "Стандарт" Петър Петров, който е член на Съвета на директорите на "Юлен" АД, концесионер на ски зоната в града.
Преразглеждат концесията за ски зоната в Пирин?
"Това е допълнителна инвестиция между 15 и 20 млн. евро. Всичко се прави в името на туристите, които посещават региона. Втори кабинков лифт би улеснил много достъпа на туристите до планината. От тази гледна точка те няма да чакат на дългите опашки на начална станция, както е през последните години. Ще спре и потокът на коли към националния парк. Ефектът ще бъде двоен. Ще се постигне по-добро обслужване на нашите клиенти, а и ще се подобри околната среда", коментира той.
"В цял свят лифтовете са най-екологичният транспорт. Ние сме се консултирали с всички водещи компании за производство на лифтови съоръжения. Според тях изграждането на втори кабинков лифт е единственият и оптимален вариант, за да се отговори с необходимия капацитет и да няма повече опашки", твърди още Петров.
Банско сред най-добрите дестинации за зимен туризъм
По думите му прогнозният втори кабинков лифт, заради който еколози се вдигнаха на протести в последните дни, попада изцяло в зоната на концесията. "За да може да внесем инвестиционно предложение, е необходимо да съществува правна възможност такъв лифт да бъде изграден. Към момента обаче планът за управление на Национален парк "Пирин" не го допуска", коментира юристът.
Ски зоната в Банско вкарва в хазната по 20 млн. годишно, пресмята Петър Петров. "Реално ние предлагаме един от най-качествените туристически продукти в страната и Банско се е превърнало в еталон за зимен туризъм в света", изтъква той.