Гласуваха годишния отчет на омбудсмана
Гласуваха годишния отчет на омбудсмана / Дарик радио/АРХИВ

Шофьорите на автобусите от градския транспорт да съобщават на глас следващата спирка, на която ще спрат. Това е една от препоръките към община Пловдив на зам.-омбудсмана на Пловдив Юлия Юрдекова, включена в годишния отчет за 2015-та година, който беше приет с пълно единодушие на днешната сесия. Причина за тази препоръка е наличието на много незрящи хора, които трудно могат да се ориентират без чужда помощ. Не на последно място се отбелязва и ръстът на туристи в града.

От доклада става ясно, че омбудсманът е получил общо 489 сигнала за 2015-та година, като оплакванията са от най-различни естество. Основните са срещу мобилните оператори, както и срещу електроразпределителните дружества и ВиК.

Хората са масово недоволни от практиката, техни задължения да се прехвърлят на частни фирми, които използват след това – цитирам – стресиращи прийоми за събиране на задълженията.

Не малко пловдивчани се оплакват и от лоша пътна маркировка, разбити тротоари,липса на пейки по спирките и неудобни и малки автобуси. Според някои хора, новите велоалеи създават конфликт между шофьори и велосипедисти, а и паркоместата недостигат.

За абсолютно всички райони в града има сигнали за занемарени междублокови пространства и замърсявания от бездомни котки и кучета, които биват хранени от съседи.

Според Юлия Юрдекова община Пловдив трябва да намери оптимална равнопоставеност между собствените си възможности и интересите на гражданите.

Въпреки, че отчетът беше приет с пълно мнозинство от общинските съветници, не е ясно дали местната администрация ще се съобрази с препоръките на омбудсмана.