Категорично становище против концесионирането на Централна гара Пловдив изрази общинският съветник Дани Каназирева. Според Интегрирания план за градско възстановяване, чието обсъждане беше в петък, жп-гарата попада една от трите зони за развитие до 2020-а година. По думите на Каназирева концесията може да блокира част от проектите на града, като подземното свързване на бул. "Македония" и "Васил Априлов".
Конкурсът трябва да бъде спрян, защото условията противоречат на Общия устройствен план на Пловдив, смята Каназирева. Един от фрапиращите факти е, че концесионерът се задължава да построи автогара, която ще бъде трета в радиус от 500 метра, добави тя. Нова автогара не е предвидена в Общия устройствен план и общинското ръководство правилно е посочило този аргумент в отрицателното си становище до Националната компания "Железопътна инфраструктура", счита юристката. Според Каназирева е странен и фактът, че в концесията е включена приемната сграда на гарата, която е паметник на културата.
Имаме съмнения и около законността на концесията с оглед неизяснена собственост, посочва Дани Каназирева. В обхвата й са описани два пешеходни подлеза - с площ 1200 кв. м., под жп ареала, и още един с площ 570 кв. м. Вторият е общинска собственост, тъй като се намира под бул. "Христо Ботев". Известно е, че това съоръжение е предоставено на концесия, чийто срок не е изтекъл, а общината не е питана за становище.
Учредяването на особено право на ползване върху 38 790 кв. метра земя ведно с построените в тях сгради носи сериозен риск за запазването на обществения интерес, твърди Каназирева. Според нея задължителната инвестиция, посочена от НКЖИ, е твърде малка - едва 10 204 430 лв., без включен ДДС, за целия 35-годишен срок на концесията. Почти цялата сума трябва да бъде инвестирана в рамките на първите четири години, което означава, че в следващите 31 години концесионерът е задължен да вложи само един милион лева.За сравнение, проектът за рехабилитация на Централна гара - София, е изчислен на прогнозна стойност 52 млн. лева.
Община Пловдив правилно е реагирала с отрицателно становище относно концесията на Централна гара пред НКЖИ. Това обаче трябваше да стане много по-рано, защото процедурата е започната преди една година, счита Дани Каназирева.