Проектът за визията и местоположението на новите спирки на Пловдив е приет от комисията на Експертния съвет по устройство на територията (ЕСУТ). Това заяви кметът на Пловдив Иван Тотев. По думите му, моделът на заслоните е заимстван от градове като Милано и Виена. Те ще бъдат от триплексово стъкло, а седалките ще са с дървена облицовка. Спирките ще разполагат с рекламно пано, както и с табло, оказващо мястото на спирката и културно-историческите обекти в района, обясни кметът.
Очаква се първите нови спирки да се появят до края на месец януари следващата година. Концесионерът има право да разположи допълнително 50 търговски павилиона, за всеки от които ще плаща по 250 евро годишна такса. Тези пари ще се прибавят към ежегодната концесионната вноска от 71 хил. евро, обясни още Тотев.
Според договора, концесионерът трябва да изгради общо 314 спирки, като се очаква се първите 50 да са готови до края на месец март следващата година. Община Пловдив пък няма да има право да отдава под наем или да изгражда обекти на разстояние по-малко от 25 метра около новите заслони.
Казусът със спирките датира от мандата на Иван Чомаков, когато общината подписва концесионен договор за 322 спирки с фирма „Елиза 1999". Самото им изграждане пък било предоставено на столичната фирма "Алфатекс Л2". Според договора, софиянците е трябвало в срок от 18 месеца да направят спирките и да ги предадат на общината, която да ги даде на концесионера. Това обаче не се е случило и в края на октомври 2008-ма година от „Елиза 1999" заплашиха да осъдят община Пловдив за 5 млн. евро заради пропуснати ползи и неизпълнени задължения по концесионния договор.
В последствие фирмата-концесионер „Елиза 1999” е продадена на „Булгартабак-трейдинг” ООД.