Избраха Тихомир Томов за контрольор на общинското дружество Тролейбусни и автобусни превози
Избраха Тихомир Томов за контрольор на общинското дружество Тролейбусни и автобусни превози / Dariknews.bg,архив

Общинският съветник от предишния местен парламент и бивш зам.-кмет по транспорта Тихомир Томов е избран за контрольор на общинското търговско дружество „Тролейбусни и автобусни превози" ЕООД. Той ще получава 40% от месечното възнаграждение на управителя на дружеството.Договорът е за три години.

Предложението на кмета Живко Тодоров бе прието единодушно от общинските съветници.

Работата ми ще бъде да следя и проверявам всички дейности на фирмата, плащанията, процедурите и да давам информация на собственика за състоянието на дружеството, поясни за Дарик Томов. Контрольорът е отговорен пред Общинския съвет и кмета.

„През 2006 година с Решение № 661 от 15.06.2006г. на Общински съвет бе създадено общинското търговско дружество „Тролейбусни превози" ЕООД, с предмет на дейност „извършване на тролейбусен превоз на пътници в Община Стара Загора и други дейности , незабранени от закона". С Решение № 1460 от 11.09.2015г. на Общински съвет бе допълнен предмета на дейност на дружеството с „автобусен превоз на пътници", както и наименованито му - „Тролейбусни и автобусни превози" ЕООД. Това решение се взе след като Министерството на регионалното развитие ни уведоми, че има възможност за предоставяне на допълнителен финансов ресурс по Договор №BG161PO001/1.5-03/2011/003 „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт за град Стара Загора" по Оперативна програма „Регионално развитие" с бенефициент Община Стара Загора, за финансиране на допълнителни компоненти - за закупуване на 55 броя автобуси висок екологичен клас, от които 5 броя съчленени. Чрез закупуване на горецитираните автобуси ще се осигури възможност общинската транспортна схема да се изпълнява изцяло от „вътрешен оператор"- „Тролейбусни и автобусни превози" ЕООД, с нов подвижен състав. Съгласно сключения договор с производителите за доставка на автобусите, същите ще са доставени до 30.11.2015г. Дейността на дружеството се разширява значително, активите му ще достигнат до 57 млн.лева, персоналът ще се увеличи от 150 човека на 400 човека. Големият обхват на дейността, както и значителната стойност на материалните активи, налага да се осъществява непрекъснат контрол по опазване на имуществото, по спазване на дружествения договор", е записано в мотивите на предложението.