ЕВН: Месечното отчитане на топлото е неефективно, ако не е дистанционно
ЕВН: Месечното отчитане на топлото е неефективно, ако не е дистанционно / снимка: Кирил Кирилов

51.3% от клиентите на ЕВН Топлофикация предпочитат отчетът на уредите за дялово разпределение да става всеки месец, заявиха от енергийното дружество. Останалите 48.7% предпочитат сезонния отчет, който е два пъти в годината.  

Проблемите при месечното отчитане са няколко - винаги има отсъстващи клиенти, вероятност от правене на субективни грешки, разликите в отчитането на общите уреди в абонатна станция и сумата от показанията на уредите по имоти и др.

От ЕВН посочват също, че през миналата година са постъпили изравнителни сметки за 64% от сградите, избрали месечното отчитане. Оттам допълват, че към момента измервателните системи за дялово разпределение не могат да осигурят необходимото качество и точност при месечното отчитане.

При желание от страна на клиентите да се отчитат всеки мисец, алтернативите е модерното дистанционно отчитане на консумираната топлоенергия, предлагат от ЕВН Топлофикация.