Пенчев: Електромери да се подменят пред потребителя
Пенчев: Електромери да се подменят пред потребителя / Дарик Благоевград, Любима Калпачка, архив

Макар и закъсняло назначаването на енергиен омбудсман в eдно от ЕРП-тата е стъпка в добра посока, защото поне дава възможност на хората да се обръщат към конкретен човек. Това коментира в ефира на Дарик националният омбудсман Константин Пенчев. Той е препоръчал на председателя на Държавната агенция за метеорологичен и технически надзор да направи извънредна проверка на средствата за търговско измерване в централните управления на електроразпределителните дружества в София, Варна и Пловдив.

„При всички частни случаи, които идват при мен и аз правя проверка чрез ЕРП-тата, се оказва, че няма проблем в електромерите и уредите, а хората казват „Да де, няма проблем, ама аз плащам двойно по-големи сметки", аргументира се омбудсманът. Затова общественият защитник се е обърнал към агенцията по метрологичен надзор да провери търговските уреди в ЕРП-тата и да отговори на някои въпроси, които се поставят от хората като например може ли „да се повлиява отвън" на електромерите. Пенчев изтъкна, че тези въпроси биха могли да звучат смешни за някои специалисти, но хората питат, съмняват се и затова трябва да им бъде отговорено.

Омбудсманът посочи, че подмяната на електромер трябва да се прави от енергото в присъствието на потребителя. „От ЕРП-тата трябва да направят всичко възможно, когато подменят електромери, това да става в присъствието на потребителя", обясни Пенчев и допълва, че в противен случай още повече се засилват съмненията.