/ Guliver/Getty Images
Тигри, лъвове и панди се появяват на компютърните и телевизионните екрани, в детските книжки и магазините за играчки. Но като създава впечатлението, че са често срещани в природата, постоянното им присъствие всъщност прикрива една тъжна истина, сочат резултатите от изследване, цитирани от АФП.

За целите на изследването американски и френски учени посетили зоопаркове и училища, проучили въпросници в интернет и комикси. Въз основа на събраните данни бил създаден списък с 10-те най-харизматични животни - тигри, лъвове, слонове, жирафи, леопарди, панди, гепарди, полярни мечки, сиви вълци и горили.
 
Оказало се, че с изключение на мечките, 43% от плюшените играчки, продавани на сайта Амазон, изобразяват един от въпросните 10 вида животни. През 2010 г. във Франция са продадени 800 000 бебешки играчки "Жирафката Софи", т.е. броят им е повече от 8 пъти по-голям от този на жирафите в природата в Африка.
 

Guliver/Getty Images


Според ръководителя на екипа Франк Куршан от Френския център за научни изследвания тези животни са толкова често срещани в областта на културата и маркетинга, че създават нещо като своя виртуална популация в съзнанието на хората.
 

Guliver/Getty Images


"Фирми използват имиджа на жирафи, гепарди и полярни мечки за маркетингови цели, обърквайки представите на хората за риска от изчезване на тези видове и за усилията за съхраняването им", поясни той. "Французите виждат за един месец повече изображения на лъвове (снимки рисунки, емблеми), отколкото са екземплярите от вида в природата в Западна Африка", допълни Куршан.
 

Guliver/Getty Images


Учените призоваха компаниите, които използват имиджа на застрашени видове, да подпомогнат финансово организации за защита на животните.
БТА