Телевизията не вреди на развитието на децата
Телевизията не вреди на развитието на децата / снимка: sxc.hu

Прекарването на часове в гледане на телевизия или играене на компютърни игри всеки ден не вреди на социалното развитие на малките деца, установиха експерти.

Екип на Съвета за медицински изследвания във Великобритания, който наблюдавал над 11 000 ученици в начално училище, стигнал до извода, че е погрешно лошото поведение да се свързва с гледането на телевизия. Учените смятат, че тази връзка най-вероятно е повлияна от други фактори като стила на поведение на родителите. Те обаче препоръчват да се ограничи гледането на телевизия от децата, защото прекарването на много време пред телевизора всеки ден може да намали времето, което детето отделя за други важни дейности като игри с приятели и писане на домашни.

Американско изследване пък установи, че гледането на телевизия в ранното детство може да предизвика проблеми с вниманието на седемгодишна възраст. В САЩ педиатрични ръководства препоръчват общото време, прекарано пред телевизора, да бъде ограничено до по-малко от два часа дневно, а гледаните предавания да бъдат образователни и да не съдържат насилие, съобщава БГНЕС.

За целите на проучването на Съвета за медицински изследвания д-р Алисън Паркс и нейни колеги помолили британски майки да разкажат за навиците за гледане на телевизия на децата им и за общото им поведение. Близо две трети (65%) от 11 014 петгодишни деца, включени в изследването, гледали телевизия между един и три часа дневно, 15% гледали повече от три часа, а под 2% изобщо не гледали телевизия.

Застояването пред телевизионния екран повече от три часа на ден в тази възраст предполага много малко увеличение на поведенческите проблеми на 7-годишна възраст. След 7-годишна възраст тези момчета и момичета било по-вероятно да се впускат в бой, да лъжат или да тормозят връстниците си, установили учените.

Времето, прекарано в компютърни игри, не води до такава връзка. Изследователите не открили никаква връзка между телевизията или времето, прекарано пред компютъра, с явления като хиперактивност или проблеми в общуването с приятели.