/ Thinkstock/Getty Images
Дали бъдещи изследователи на космоса ще могат да пият вода от Луната? Геофизици са на мнение, че в недрата на естествения спътник на Земята има учудващо големи количества вода, предаде Франс прес.

Русия планира да изпрати космонавти на Луната през 2029 г.

"Като използвахме спътникови данни, открихме признаци за наличие на вода навсякъде в дълбините на Луната", заяви един от авторите на изследването Шуай Ли от университета Браун в Провидънс.

Излъгаха ли американците за кацането на Луната (ВИДЕО)

На Луната отдавна се гледа като на пустош. Сега обаче въпросът дали на Луната има вода вече не се дебатира. През 2008 г. учени откриха молекули вода във вътрешността на магма, донесена от астронавти от мисиите "Аполо".

НАСА пусна снимка на Земята и Луната, направена от орбитата на Сатурн (СНИМКА)

"Оставаше да установим дали тези проби показват общите условия във вътрешността на Луната или свидетелстват по-скоро за богати на вода райони, които са анормални за "сухата" й мантия", поясни Ралф Миликън от същия университет.

Въз основа на спътникови данни учените констатирали, че вулканични отлагания съдържат изключително големи количества вода, която идва от дълбините на Луната. "Тези богати на вода находища са разпределени по повърхността й, а това доказва, че откритата в пробите от мисиите "Аполо" вода не е някаква рядкост", отбеляза Миликън.

НАСА откри изгубен космически кораб в орбита около Луната

Най-разпространената хипотеза за произхода на Луната е, че се е формирала вследствие на сблъсък на Земята с небесно тяло, което е голямо колкото Марс, малко след формирането на Слънчевата система. Заключенията от новото изследване пораждат въпроса как нужният за образуването на вода водород е оцелял при предизвиканите от сблъсъка екстремни температури.