Кончаловски говори за доброто кино в минало време
Кончаловски говори за доброто кино в минало време / снимки: Sofia Photo Agency, Юлиана Николова
Кончаловски говори за доброто кино в минало време
44569
Кончаловски говори за доброто кино в минало време
  • Кончаловски говори за доброто кино в минало време

Да си режисьор вече не е така стойностно като едно време. Мнението е на един от най-големите в тази професия - световноизвестният Андрей Кончаловски, който ще представи тази вечер в София най-новия си филм "Лешникотрошачката 3D". 74-годишният руснак е в страната ни от сряда, за да присъства на премиерата на последната си лента в Cinema City. Братът на Никита Михалков смята, че в киното днес всичко се върти около парите и представата ни за това изкуство е коренно променена.

Преди първото показване на "Лешникотрошачката 3D", който е базиран на историята от едноименния балет на Чайковски, Андрей Кончаловски даде 30 минутна пресконференция за българските журналисти. Ето най-любопитните моменти от нея:

За какво и за кого е последният му филм "Лешникотрошачката 3D"

Бих искал този филм да показва на децата неща, за които те не знаят. Те не знаят и не познават онези ужасии, които се превърнаха в злото на 20 век. Авторитарните режими например. Или идеята всички да бъдат сиви, да бъдат еднакви. Ето защо и в самия филм има такива герои - има плъхове, които са сиви. Не използвах мишки, защото асоциацията с Мики Маус, да кажем, е че тя е най-добрата мишка в света. Плъховете са много по-доброто олицетворение на злото. Всъщност този филм е за самотата на едно дете. Едно дете има нужда от вниманието на своите родители. Когато такова липсва, то се чувства самотно. А в самотата си започва да прави различни неща - да бяга от вкъщи, да си фантазира истории. Търси начин да запълни празнотата. Така че филмът ми е и за родителите.

Кончаловски говори за доброто кино в минало време
netinfo


Кога се чувства най-добре в работата си и върху какво му се работи в киното

Най-добре се чувствам, когато успея да осигуря финансиране за проектите си. Когато някой от тях стигне до края също се чувствам добре. Но това е кратък миг, защото у мен винаги възниква желание да направя и още нещо, и още нещо...Написал съм един сценарий за живота на руския композитор Рахманинов. Много ми се иска да го направя този филм, защото сигурно съм последният от това поколение режисьори, които са стискали ръката на тези, които са се ръкували с Рахманинов.

За промените в света на киното

Когато аз се учих как се прави кино имаше велики режисьори. Професията на режисьора беше нещо героично. Бергман, Фелини, Антониони, Куросава - това са все големи имена. А някой да знае сега кой е направил филмите за "Хари Потър"? Кои са режисьорите? Едно време никой не питаше колко пари струва даден филм на Фелини или даден филм на Куросава. Цената в изкуството не беше важна. Сега всички първо питат какъв е бюджетът? Това е американската концепция, според която цифрите в изкуството са най-важни. Има едно произведение на Анди Уорхол, което струва ужасно много пари. Всъщност то не е рисувано от него. Извинете за това, което ще кажа, но той просто се е помъчил да направи нещо под влиянието на наркотици и се е изпикал върху платното. Произведение, което не е пипано с ръце, а просто е опикано, не може да се нарича изкуство и да струва милиони. Ако това е изкуство, значи е време аз да си ходя. Старая се да остана обаче.

"Лешникотрошачката 3D" на Андрей Кончаловски тръгва по екраните у нас от 9 септември
Кончаловски говори за доброто кино в минало време
netinfo