Преподавателка от университет във Франция реши да не оценява писмените работи на 120-те си студенти от първи курс заради прекомерното използване на изкуствения интелект Чат Джи Пи Ти, съобщи АФП.

"Става дума за курс от около 120 първокурсници ..., които трябваше да предадат писмена работа по темата за термизма", обясни Самуел Круз-Лара, директор на университетския институт "Карл Велики" в Нанси. "Когато стана време за оценяване на маркетинговите задачи, преподавателите осъзнаха, че студентите са използвали прекалено Чат Джи Пи Ти - работите им не съдържаха нито една правописна грешка или пък бяха съставени от фрази за търсене", продължава Круз-Лара. "Ако разполагахме с повече време, можехме да помолим студентите да дадат обяснения, което и направихме с някои от тях, които признаха с половин уста. Само че сме в края на учебната година и графикът ни затруднява да реагираме".

Преподавателката, отговаряща за предмета, решава заедно с останалите си колеги, участващи в модула, да не оценява въпросния писмен тест.
Директорът на института обаче увери, че студентите все пак ще получат оценка по този предмет и няма да бъдат наказани. За в бъдеще той няма да прекратява достъпа до този вид изкуствен интелект от института, а ще включи студентите в дискусия за ползата и опасностите и ще ги подкрепи в използването на ChatGPT.

Обмисля се и промяна във вътрешния правилник на института. "Вече имахме параграф за плагиатството, така че ще поискам да се добави такъв, отнасящ се до инструменти от типа на изкуствения интелект, чието използване ще се наказва по същия начин, както плагиатството", добавя директорът.
 
Христина Терзиева/БТА