Дизайнерката Вивиан Уестууд: Не купувайте дрехи
Дизайнерката Вивиан Уестууд: Не купувайте дрехи / снимка: БГНЕС

Британската модна дизайнерка Вивиан Уестууд завършва подготовката за най-новата си колекция есен/зима, която ще покаже в Лондон следващата седмица и която отново ще премине под мотото "Не си купувайте дрехи", пише БГНЕС. В едно от рядко откровените си интервюта за вестник "Гардиън" Уестууд за първи път се съгласява да говори открито за политика, за личния си живот и за трудните отношения със своя син.

"Мразя Гордън Браун, аз съм най-лошият му враг" – споделя модната икона за британския премиер. "Но и другите не са по-добри: Дейвъд Камерън (лидерът на торите) изобщо няма какво да ми каже, а либерал-демократите просто повтарят идеите на правителството. Всичките ни политики са демоде".

Вивиан Уестууд е дъщеря на работник от завод за кренвирши и продавачка в бакалия. Но става известна като основоположник на пънк-модата и като дизайнерът, наложил в цял свят кабзите, безопасните игли, циповете и металните дрънкулки в облеклото. Става световноизвестна като съпруга на Малкълм Макларън, мениджър на пънк групата „Секс Пистълс”, който е вторият й мъж. Сега е омъжена за трети път за 25-години по-младия от нея австриец Андреас Кронталер, с когото се запознава, докато води моден курс във Виена.

Най-големият й син Бен е моден фотограф, но е повече известен с като активист на порно-индустрията. Миналата седмица той взе участие в кампания срещу плановете на правителството да криминализира притежаването на екстремно порнографско съдържание. Майката обаче твърди, че няма нищо против той да се ангажира с порното, учудва я само изборът му на занимание, защото за нея порното е "много скучно занимание". "Аз самата живях без секс 10 години и за мен това бе най-успешният период в живота ми", казва Вивиан.

Миналата година тя излезе с манифест от 22 страници, озаглавен "Активна съпротива", в който заявява амбицията си да "спаси човечеството от посредствеността" чрез култивиране и налагане на изкуството. За най-новата си колекция тя отново ще използва стария си слоган "Не купувайте дрехи", тъй като е твърдо убедена, че хората трябва да се избавят от консуматорското отношение към живота. Затова тя е решила в последния момент да не включва в колекцията си златното боди, което работи от няколко месеца и да използва този модел в костюмите, които шие за най-новата балетна постановка на Кралската опера.